Темы

Сацыялізацыя падрастаючага пакалення ў сучасных умовах

У наш час падаўляючая большасць людзей з’яўляецца карыстальнікамі разнастайных інфармацыйных сродкаў. Камп’ютар, Інтэрнэт увайшлі ў сучаснае жыццё настолькі шчыльна, што мы ўжо не ўяўляем сабе, як можна жыць і працаваць без іх. Асабліва цесная сувязь з інфармацыйнымі сродкамі назіраецца ў дзяцей і моладзі. Яны аказваюць велізарны ўплыў на фарміраванне асобы маладога чалавека, і яшчэ невядома, чаго тут больш — станоўчага ці адмоўнага. Бясспрэчным з’яўляецца той факт, што праводзячы ўсё больш і больш часу сам насам з інфармацыйнымі сродкамі, маладыя людзі самі сябе абмяжоўваюць у іншых сферах жыцця, на звычайныя зносіны проста не хапае часу. А гэта ўжо, у сваю чаргу, вядзе да пэўных праблем у сацыялізацыі падрастаючага пакалення.

Менавіта работа па тэме “Праблемы сацыялізацыі падрастаючага пакалення ў век усеагульнай камп’ютарызацыі інфарматыззацыі” і была прадстаўлена на раённай канферэнцыі навукова-даследчых работ, якая праводзілася ў лютым на базе Ленінскага ВПК «Дзіцячы сад-СШ». Над гэтым праектам працавала Таццяна Бусел, вучаніца 11-га класа. Распрацоўка дадзенай работы праводзілася пад кіраўніцтвам настаўніка гісторыі і грамадазнаўства Сяргея Герасімовіча. Навукова-даследчы праект ўразіў членаў журы і быў адзначаны Дыпломам 2-й ступені.

Працуючы з літаратурай, аўтары работы прыйшлі да высновы, што сацыялізацыя — гэта працэс, з дапамогай якога індывід становіцца паўнавартасным членам грамадства, засвойваючы яго нормы і каштоўнасці, авалодваючы тымі альбо іншымі сацыяльнымі ролямі. Пры гэтым, старэйшае пакаленне перадае малодшым свае веды, фарміруе ў іх уменні, неабходныя для самастойнага жыцця. Так адно пакаленне змяняе другое, забяспечваючы пераемнасць культуры, уключаючы мову, каштоўнасці, нормы, звычаі, мараль.

На этапе сацыялагічнага даследавання было вырашана ахапіць апытаннем вучняў 6-11-х класаў Ленінскага ВПК і навучэнцаў Бабруйскага аграрна-эканамічнага каледжа. Была распрацавана анкета з 20 пытанняў, адказы на якія і павінны былі паказаць уяўленні навучэнцаў аб сучасных інфармацыйных сродках. У сацыялагічным апытанні прынялі ўдзел 80 рэспандэнтаў. Гэта 40 вучняў школы і 40 навучэнцаў каледжа.

Аналіз сацыялагічнага даследавання дазволіў зрабіць наступныя высновы:
— адной з характэрных рыс сучаснай навучэнскай моладзі з’яўляецца яе залежнасць ад розных інфармацыйных сродкаў, прычым з часам яна ўсё больш і больш паглыбляецца;
— небяспечным праяўленнем камп’ютарнай залежнасці з’яўляецца гульнявая залежнасць навучэнцаў, якая вядзе да паступовай падмены рэальнага жыцця віртуальным светам;
— Інтэрнэт стаў такой жа неад’емнай часткай жыцця нашага грамадства, якімі раней былі кнігі ці тэлебачанне. На нашу думку, глабальная сетка сама па сабе не нясе сур’ёзнай пагрозы чалавецтву, небяспеку ўяўляюць сацыяльныя наступствы своеасаблівай “інтэрнэтызацыі” грамадства — нараджэнне новага тыпу чалавека, які не ўяўляе сябе без сувязі з Інтэрнэтам;

— адным з важных бакоў жыцця сучаснай моладзі становіцца яе “жыццё” ў разнастайных сацыяльных сетках: амаль усе навучэнцы каледжа і большасць школьнікаў у працэсе сталення ўсё глыбей і глыбей захопліваюцца светам віртуальных зносін, якія выцясняюць з нашага жыцця зносіны рэальныя;
— інфармацыйныя сродкі і Інтэрнэт становяцца аднымі з галоўных механізмаў сацыялізацыі, выцясняючы традыцыйныя дагэтуль непасрэдныя зносіны.

У сваёй рабоце аўтары падкрэсліваюць, што традыцыйны працэс сацыялізацыі ў сучасных умовах ужо неэфектыўны.
У нашым грамадстве выспявае шэраг новых сацыяльных праблем, такіх як камп’ютарная і інфармацыйная залежнасць, Інтэрнэт-залежнасць, віртуалізацыя рэчаіснасці, крызіс зносін. Падрастаючае пакаленне фарміруецца ва ўмовах своеасаблівай кіберсацыялізацыі, калі ў чалавека ўзнікае цэлы шэраг новых чаканняў і інтарэсаў, матываў і мэт, запатрабаванняў і ўстановак, а таксама формаў псіхалагічнай і сацыяльнай актыўнасці, непасрэдна злучаных з інфармацыйнай прасторай — фактычна новай віртуальнай жыццёвай прасторай чалавека. Безумоўна, усё большая і большая інфарматызацыя — працэс аб’ектыўны, непазбежны і незваротны. Пагрозу будучыні грамадства нясе не ён сам па сабе, а яго сацыяльныя наступствы і галоўнымі з іх, на думку аўтараў, з’яўляюцца віртуалізацыя рэчаіснасці і крызіс зносін.

У сувязі з гэтым, важнейшымі задачамі першасных інстытутаў сацыялізацыі — сям’і і школы — на сучасным этапе развіцця грамадства становяцца ажыўленне непасрэдных зносін, недапушчэнне паглынання падрастаючага пакалення Інтэрнэт-прасторай, прыцягненне моладзі да іншых сфер жыцця, далучэнне іх да вырашэння грамадска-значных праблем.Тыя змяненні, якія адбываюцца ў сацыялізацыі моладзі, у наш час — працэс непазбежны. Ен не можа ацэньвацца адназначна станоўча ці адмоўна. Але разумець, што адбываецца з падрастаючым пакаленнем, з іх светапоглядам проста неабходна!

Галіна СМІРНОВА,
намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце Ленінскага ВПК «Дзіцячы сад-СШ».

Последние новости

Общество

Профсоюзная юридическая помощь в действии: на все интересующие вопросы получены ответы

19 апреля 2024
Актуально

Дэпутаты падвялі вынікі работы Маладзёжнага парламента

19 апреля 2024
Актуально

Работать максимально эффективно. На заседании райисполкома рассмотрели итоги социально-экономического развития района за 1-й квартал текущего года

19 апреля 2024
Происшествия и безопасность

Исправные электроустановки в доме — залог вашей безопасности

19 апреля 2024
Общество

В Беларуси дополнен перечень организаций, где можно пройти альтернативную службу

19 апреля 2024
Актуально

Слово — делегатам ВНС. Александр Суходольский, председатель райисполкома: «Всебелорусское народное собрание — уникальная площадка для общественной дискуссии».

19 апреля 2024
Деятельность Президента

Лукашенко произвел кадровые назначения в структуре Следственного комитета

19 апреля 2024
Общество

Министерство транспорта и коммуникаций проводит правовой мониторинг

19 апреля 2024
Общество

Новым главным лесничим Бобруйского лесхоза стала Елена Порсик

19 апреля 2024
В будущее вместе с нами

В Химовской школе прошло мероприятие в рамках проектов «Единый парламентский день» и «Молодежный щит»

19 апреля 2024

Одноклассники

Районная газета «Трыбуна працы» основана 1 января 1982 года. Учредитель — Бобруйский районный исполнительный комитет. Подписной индекс издания 64092.
Главный редактор Ольга Геннадьевна ГРЕК.

Адрес редакции: г. Бобруйск, ул. Советская, 77-а, каб. 7 (здание районного Центра культуры).
Правила написания комментариев на сайте.
Е-mail редакции: pressa@tribunapracy.by.

Рекомендуем

Происшествия и безопасность

Итоги проведения в Бобруйском районе специального комплексного мероприятия «Нелегал»

12 апреля 2024
В будущее вместе с нами

Школьница из Бобруйского района принимает участие в финале республиканского конкурса «Я патриот своей страны»

10 апреля 2024
Общество

19 апреля в Бобруйском районе временно будет приостановлено вещание эфирного телевидения

7 апреля 2024
Происшествия и безопасность

Госавтоинспекция контролирует соблюдение ПДД водителями транспорта предприятий

10 апреля 2024
Актуально

Наводим чистоту: Бобруйщина вышла на районный субботник

13 апреля 2024
Актуально

У паліклініцы №2 новы галоўны ўрач

12 апреля 2024
Сельское хозяйство

У ААТ «Міхалёўская Ніва» сеюць пшаніцу

10 апреля 2024
Актуально

Внимание! В Бобруйском районе введено ограничение на посещение леса

9 апреля 2024